Tisvilde Hegn Orienteringsklub
I Tisvilde Hegn Orienteringsklub har vi et bredt udvalg af aktiviteter. Vi elsker vi at løbe i skoven med kort og kompas, og vi træner i skovene omkring Helsinge, Frederiksværk, Græsted, Fredensborg og Hillerød. Træningerne varierer både i lokation og fokuspunkt, så der er altid nye baner at prøve kræfter med. Hver gang er der baner i forskellige længder og sværhedsgrader, så du kan være med, uanset om du er øvet eller begynder.

Ud over træningerne i orienteringsløb har vi ugentligt hockey, styrketræning og intervaltræning. Desuden har vi sociale arrangementer som klubaftener, fællesspisning og klubture i både ind- og udland. Hvert år har vi en større klubtur til udlandet, hvor vi løber i et terræn, der er meget anderledes end de nordsjællandske skove. Derudover tager vi til stævner rundt om i landet. I vores kalender finder du en oversigt over vores planlagte træninger og arrangementer.

Tisvilde Hegn Orienteringsløb har de sidste mange år løbet i 1. division når det kommer til sportens holdturneringer. Desuden er klubbens medlemmer ivrige medaljetagere i alt fra Sjællands- til Verdensmesterskaber.

Vi er dog langt fra alle eliteløbere, hovedparten af klubbens medlemmer tilhører bredden. Med ca. 200 medlemmer i alle aldre har vi alt lige fra den helt nye orienteringsløber til verdensmestre og landsholdsløbere. Vores samvær bærer præg af kammeratskab og god atmosfære, og der er altid plads til én til. Vi er ivrige efter at fortælle om vores sport, og har du lyst til at prøve, hjælper vi dig meget gerne i gang.